google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Släktforskning för noviser: Introduktionsvideo till släktforskning

En blogg om släktforskning som är helt oberoende från de stora kommersiella sajterna och är rankad som en av de bättre av flera bedömare. Om du är nybörjare som släktforskare eller funderar på att börja släktforska kanske du kan ha nytta av mina vedermödor och glädjeämnen. Jag kommer att ta upp sådant som jag tycker har varit svårt som nybörjare i släktforskning. Jag kommer också att tipsa om program och websidor jag har haft nytta av, men också berätta om min egen släktforskning.

torsdag 16 september 2010

Introduktionsvideo till släktforskning

Jag berättade om att jag gjort ett antal videosnuttar för att förklara för dom som ännu inte "sett ljuset" och börjat ägna sig åt släktforskning. Jag minns fortfarande mina egna stapplande steg och hur okunnig jag var om de mest elementära frågorna inom släktforskning. Det var därför inte så svårt för mig att tacka ja när GeneaNet frågade mig om jag ville medverka i en video för att introducera nya släktforskare i "vår ädla sport".

Visserligen var jag, som jag berättat på min andra blogg, lite nervös eftersom jag aldrig agerat inför en kamera förrut, men man får ta tjuren vid hornen och skärpa till sig. Kul var det i alla fall.

Under den närmaste tiden kommer dessa vidosnuttar att publiceras på U-tube och var tillgängliga för alla som är intresserade. Hoppas ni skall ha lika trevligt när ni ser på dom som jag hade när jag spelade in dom..

Man kan läsa mer om detta på Släktforskarbloggen på GeneaNet

Den första videon har rubriken "Vad menas med släktforskning?"
Man kan prenumerera på samtliga avsnitt - Gratis!
Se även under fliken NYBÖRJARHJÄLP

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...