google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Släktforskning för noviser: Sommarpris upphör, men videosnuttarna kommer regelbundet några veckor ännu

En blogg om släktforskning som är helt oberoende från de stora kommersiella sajterna och är rankad som en av de bättre av flera bedömare. Om du är nybörjare som släktforskare eller funderar på att börja släktforska kanske du kan ha nytta av mina vedermödor och glädjeämnen. Jag kommer att ta upp sådant som jag tycker har varit svårt som nybörjare i släktforskning. Jag kommer också att tipsa om program och websidor jag har haft nytta av, men också berätta om min egen släktforskning.

onsdag 29 september 2010

Sommarpris upphör, men videosnuttarna kommer regelbundet några veckor ännu

Nu tycker jag att sommaren är över i Sverige och därför upphör sommarpriset på min nybörjarkurs den 1 oktober. Introduktionspriset på kursen Släktforska gratis kommer att finnas ett par veckor till så jag hinner med lite mer finputsning.

De videosnuttar som jag spelat in i samarbete med GeneaNet kommer att presenteras lite pö om pö under de närmaste veckorna. Det blir sammanlagt 9 stycken som skall hjälpa den som inte vet något om släktforskning att komma på rätt spår. Alla kommer att finnas på U-tube och länkar finns på min Länksida samt på GeneaNet.

I övrigt så kompletterar jag mina tavlor med uppgifter från den helt utmärkta CDn Sveriges Dödbok 1901-2009 som jag köpte på släktforskardagarna i Örebro. Många lösa ändar blir hopknutna med hjälp av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...