google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Släktforskning för noviser: Sista chansen att prova Ancestry gratis

En blogg om släktforskning som är helt oberoende från de stora kommersiella sajterna och är rankad som en av de bättre av flera bedömare. Om du är nybörjare som släktforskare eller funderar på att börja släktforska kanske du kan ha nytta av mina vedermödor och glädjeämnen. Jag kommer att ta upp sådant som jag tycker har varit svårt som nybörjare i släktforskning. Jag kommer också att tipsa om program och websidor jag har haft nytta av, men också berätta om min egen släktforskning.

fredag 14 oktober 2011

Sista chansen att prova Ancestry gratis

Jag fick följande påminnelse från Ancestry idag:

15-årsjubileum hos Ancestry – sista dagarna!

Imorgon lördag den 15 oktober är sista dagen att söka gratis i ett flertal stora samlingar hos Ancestry. Samtliga femton samlingar som öppnats upp under tiden 1-15 oktober är då öppna för sökningar även om man inte har abonnemang.

Om du forskar efter släktingar som emigrerade till USA är detta ett perfekt tillfälle att söka gratis efter dem. Några av de samlingar där det finns många svenskättlingar är socialförsäkringens dödsregister, de amerikanska folkräkningarna för 1920 och 1930 samt mönstringskort från första världskriget. I den amerikanska folkräkningen för 1920 finns drygt 630 000 personer som uppgett att de är födda i Sverige, och i 1930 års folkräkning är motsvarande siffra nästan 400 000 personer.

Alla samlingar som är gratis hittar du här: http://www.ancestry.se/anniversary

För att söka gratis registrerar du dig med förnamn, efternam och e-postadress, om du inte redan har ett användarkonto hos Ancestry.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...