google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Släktforskning för noviser: Lågsäsong för släktforskning

En blogg om släktforskning som är helt oberoende från de stora kommersiella sajterna och är rankad som en av de bättre av flera bedömare. Om du är nybörjare som släktforskare eller funderar på att börja släktforska kanske du kan ha nytta av mina vedermödor och glädjeämnen. Jag kommer att ta upp sådant som jag tycker har varit svårt som nybörjare i släktforskning. Jag kommer också att tipsa om program och websidor jag har haft nytta av, men också berätta om min egen släktforskning.

lördag 17 juli 2010

Lågsäsong för släktforskning

Eftersom varken jag eller någon annan orkar släktforska just nu så är det lågtrafik på alla bloggar och fora i ämnet. Det finns heller inte så mycket att skriva om så att det fyller ett blogginlägg. Lite händer det dock och även det kan vara värt att följa. Jag delar med mig av sådana smånyheter på Facebook för den intresserade. Om man vill följa alla andra som skriver om släktforskning så kan man göra det enkelt på min kanal på Twingly där norska och svenska sajter bevakas fortlöpande.

Jag hoppas att komma igång med mitt bloggande så småningom, men just nu måste jag ägna all tid åt, förutom att underhålla gäster, att färdigställa min kurs om hur man släktforskar gratis innan släktforskardagarna i Örebro.

Ha en fortsatt trevlig sommar.

Bilden föreställer Löfströmska kallbadhuset 1914 och är lånad från Wikipedia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...