google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Släktforskning för noviser: Livet är mer än släktforskning - en vårpresent till mina läsare

En blogg om släktforskning som är helt oberoende från de stora kommersiella sajterna och är rankad som en av de bättre av flera bedömare. Om du är nybörjare som släktforskare eller funderar på att börja släktforska kanske du kan ha nytta av mina vedermödor och glädjeämnen. Jag kommer att ta upp sådant som jag tycker har varit svårt som nybörjare i släktforskning. Jag kommer också att tipsa om program och websidor jag har haft nytta av, men också berätta om min egen släktforskning.

måndag 20 april 2009

Livet är mer än släktforskning - en vårpresent till mina läsare

Nog börjar nacken bli stel, ryggen värker, ögonen rinner, er partner tycker ni är urtråkig och era vänner ruskar på huvudet när ni börjar dilla om hur spännande det är med anor från 17oo-talet. Jag vill därför ge alla mina läsare en vårpresent. Res er upp från datorn, ropa på er partner, på någon vän eller njut för er själva, klicka på länken nedan och ruska loss den gamla släktforskarskrotten.

http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=2539741

TREVLIG VÅR!!!

4 kommentarer:

  1. Måste alla tala om den förbaskade våren som gör att vi måste äta mediciner som man blir dödstrött av, tro inte på reklamen, stänga alla fönsrer o ventiler o hålla sig inne i möjligaste mån o ända ha kliande o rinnande ögon o näsa o i värsta fall astma o feber. Vad är roligt med det

    SvaraRadera
  2. Hej Olivia

    Visst är det jobbigt med allergier, jag har lite problem med det själv i blygsam skala. Jag hade en vän som var så allergisk mot ägg att han dog om han åt något som innehöll det minsta av ägg. Det gick bra att säga Glad Påsk till honom ändå. Jag tror nog att dom flesta uppskattar att solen kommer tillbaka efter mörkret - här nere hos oss har vi ljust och fint hela året.

    Men Olivia - visst var musiken härlig?

    Hoppas du blir bättre när pollenperioden är över och du kan njuta av sommaren.

    Mvh

    Jan

    SvaraRadera
  3. tack för musiken och alla anor som ev länkar oss alla till oss alla..
    Mitt i prick, inte alla tycket att anor från 1700 är spännande , men vi är några som fastnar fram skärmen.
    Lillemor

    SvaraRadera
  4. Det är det som är så fint med bloggar. Man kan bli glad av vårhälsningar som är ett par år gamla.
    Trevlig Vår i år också - när den nu kommer i Sverige. Här är den på väg.
    Mvh
    Jan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...